29 april 2012

klent med uppdateringar

men det här med sociala medier har liksom gått lite över styr. och då är jag ändå inte speciellt social på medier.
men för exempel - jag tar ett foto med min telefon. då putsar jag på den lite i Instagram. då har det kommit ut i mitt instagramflöde vilket är att betrakta som ett socialt medie. bilden vill jag även lägga upp på twitter (#2) där jag faktiskt är rätt aktiv. nu är det tyvärr inte så många som har twitter men det är ett smidigt sätt att säga saker som sällan är av vikt. vill jag vara än mer social lägger jag den på facebook (#3), vilket dock är rätt ovanligt. fakebook är en bättre titel med tanke på att de flesta är aktiva när det är något fint de gjort/köpt/upplevt. få gånger uppdaterar folk om att de har diarré, näsblod eller svettas mycket. om jag är riktigt seriös lägger jag även bilden på bloggen (#4). 

det är alltså fyra sociala medier att hålla koll på, för en som knappt är social i medier. och det gått inflation i att få app att bli ett socialt medie. alla ska ha ett flöde, man ska kunna bli vänner och skapa ett nätverk osv osv. grundfunktionen räcker inte, det måste byggas på sociala funktioner. och där går jag bet. får inte riktigt ihop det och bloggen som från början var tänkt som nummer 1 hamnar tyvärr lite i skymundan.

Inga kommentarer: